Mediatrainingen

Een heldere boodschap en een strakke communicatielijn is van essentieel belang als uw bedrijf in het middelpunt van de belangstelling komt, bijvoorbeeld bij een crisissituatie. Al meer dan 15 jaar geef ik via Buro Weerwoord mediatrainingen aan bedrijven en organisaties.

Werkwijze

Buro Weerwoord stelt bestuurders, leidinggevenden en woordvoerders in staat om contact met journalisten te oefenen in een veilige omgeving. Daarbij werken we met een fictief, maar realistisch scenario. Wij komen met een of meerdere journalisten ter plaatse op een georganiseerde persconferentie, luisteren naar het verhaal van de organisatie en stellen daar de vragen die ook in de realiteit worden gesteld.

Na afloop evalueren we de persconferentie en geven we de woordvoerder(s) inzicht in hoe de berichtgeving zou zijn. Deze oefensessies bieden u gelegenheid om beter voorbereid te zijn als u onverwacht de pers te woord moeten staan.

Mogelijkheden

Buro Weerwoord werkt met scenario’s die we in samenspraak met de opdrachtgever maken. Deze spreken we vooraf door op toepasbaarheid. Op verzoek kunnen wij ook een kant-en-klaar script aanleveren voor de trainingsdag.

Het oefenen van een klassieke persconferentie met 3-6 journalisten is de meest gangbare oefening. Optioneel maken we video-opnamen die later gebruikt kunnen worden voor persoonlijke feedback. Ook een cameratraining behoort tot de mogelijkheden. Meer weten? Stuur me een bericht via het contactformulier!

Opdrachtgevers

De opdrachtgevers van Buro Weerwoord komen zowel uit de publieke als commerciële sector. Een selectie van de bedrijven en organisaties die wij de afgelopen jaren hebben getraind vindt u hieronder: